نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران,،
2 گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
3 گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
چکیده
این مقاله مطالعهای را در مورد چگونگی استفاده معلمان از تسهیلات برخط برای ایجاد فضاهای یادگیری و بهحداکثررساندن فرصتهای یادگیری زبان ارائه میدهد. در حالی که پژوهشهای پیشین اهمیت فضای یادگیری را در بهبود نتایج یادگیری زبان برجسته کردهاند، بررسیهای محدودی به این پرسش که چگونه معلمان میتوانند از تسهیلات برخط و راهبردهای تعاملی برای ایجاد فضاهای یادگیری در توالیهای بازخورد اصلاحی استفاده کنند پرداختهاند. برای کاهش این خلأ پژوهشی، این مطالعه استفاده از بازخورد اصلاحی را در کلاسهای درس انگلیسی برخط همزمان بهعنوان زبان خارجی توسط ده معلم مورد بررسی قرار داد. این پژوهش با استفاده از تحلیل مکالمه، هفتاد و پنج ساعت مشاهدات ویدئویی ضبط شده را برای کشف ابزارهای برخط و راهبردهای تعامل کلامی موردِ استفاده توسط معلمان برای ایجاد فضاهای یادگیری تحلیل کرد. یافتهها نشان داد که معلمان از جعبههای گفتوگو، دفترچههای یادداشت برخط و اتاقهای فراخوان بهعنوان تسهیلات برخط برای تسهیل فرصتهای یادگیری زبان استفاده میکنند. یافتههای این پژوهش میتواند به معلمان زبان انگلیسی بینش ارزشمندی در مورد بهترین شیوهها برای استفاده از ابزارهای آموزشی برخط همزمان و منابع تعاملی برای ایجاد فرصتهای بهتر یادگیری زبان برای زبانآموزان ارائه دهد.
کلیدواژهها
- فضای یادگیری
- کلاس درس انگلیسی بهعنوان زبان خارجی همزمان
- زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
- بازخورد اصلاحی
- فرصتهای یادگیری
- تسهیلات برخط
موضوعات
- Aladsani, H. K. (2021). A narrative approach to university instructors’ stories about promoting student engagement during COVID-19 emergency remote teaching in Saudi Arabia. Journal of Research on Technology in Education, 54(sup1), 165-181. https://doi.org/10.1080/15391523.2021.1922958
- Arminen, I., Licoppe, C., & Spagnolli, A. (2016). Respecifying mediated interaction. Research on Language and Social Interaction, 49(4), 290–309. https://doi:10.1080/08351813.2016.1234614
- Cheung, A. (2021). Synchronous online teaching, a blessing or a curse? Insights from EFL primary learners' interaction during online English lessons. System, 100, 102566. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102566
- Gairns, R., & Redman, S. (2008). Oxford word skills: Basic: Learner's Pack (Book and CD-ROM). Oxford University Press.
- Gibson, J. J. (1979). The ecological approach to visual perception. Lawrence Erlbaum.
- Gibson, E. J., & Pick, A. D. (2000). An ecological approach to perceptual learning and development. Oxford University Press.
- González-Lloret, M. (2020). Collaborative tasks for online language teaching. Foreign Language Annals, 53(2), 260-269. https://doi.org/10.1111/flan.12466
- Hutchby, I. (2001). Conversation and technology. Polity Press.
- Jenks, C. J. (2011). Transcribing talk and interaction. John Benjamins.
- Kamdideh, Z., & Barjesteh, H. (2019). The effect of extended wait-time on promoting Iranian EFL learners' willingness to Communicate. International Journal of Instruction, 12(3), 183-200. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12312a
- Khan, R. A., Atta, K., Sajjad, M., & Jawaid, M. (2021). Twelve tips to enhance learner engagement in synchronous online teaching and learning. Medical Teacher, 44(6), 601-606. https://doi.org/10.1080/0142159x.2021.1912310
- Kohnke, L., & Moorhouse, B. L. (2020). Facilitating synchronous online language learning through Zoom. RELC Journal, 53(1), 296-301. https://doi.org/10.1177/0033688220937235
- Lai, C. (2017). Autonomous language learning with technology: Beyond the classroom. Bloomsbury.
- Larsen-Freeman, D. (2012). The emancipation of the language learner. Studies in Second Language Learning and Teaching, 2(3), 297-309. https://doi.org/10.14746/ssllt.2012.2.3.2
- Li, S. (2010). The effectiveness of corrective feedback in SLA: A meta-analysis. Language Learning, 60(2), 309-365. https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2010.00561.x
- Li, S. (2021). Oral Corrective Feedback. In H. Mohebbi & C. Coombe (Eds), Research questions in language education and applied linguistics (pp. 353-357). Springer.
- Li, S., & Vuono, A. (2019). Twenty-five years of research on oral and written corrective feedback in System. System, 84, 93-109. https://doi.org/10.1016/j.system.2019.05.006
- Lyster, R., & Saito, K. (2010). Oral feedback in classroom SLA: A meta-analysis. Studies in Second Language Acquisition, 32(2), 265-302. https://doi.org/10.1017/s0272263109990520
- Martin, F., Xie, K., & Bolliger, D. U. (2022). Engaging learners in the emergency transition to online learning during the COVID-19 pandemic. Journal of Research on Technology in Education, 54(1), 1-13. https://doi.org/10.1080/15391523.2021.1991703
- McCarthy, M., McCarten, J., & Sandiford, H. (2014). Touchstone level 2 learner's book. Cambridge University Press.
- Mehan, H. (1979). Learning lessons: Social organization in the classroom. Harvard University Press.
- Meredith, J. (2017). Analysing technological affordances of online interactions using conversation analysis. Journal of Pragmatics, 115, 42-55. https://doi:10.1016/j.pragma.2017.03.001
- Moorhouse, B. L., Li, Y., & Walsh, S. (2023). E-classroom interactional competencies: Mediating and assisting language learning during synchronous online lessons. RELC Journal, 54(1), 114-128. https://doi.org/10.1177/0033688220985274
- Paulus, T., Warren, A., & Lester, J. N. (2016). Applying conversation analysis methods to online talk: A literature review. Discourse, Context & Media, 12, 1-10. https://doi.org/10.1016/j.dcm.2016.04.001
- Peachey, N. (2017). Synchronous online teaching. In M. Carrier, R. M. Damerow, & K. M. Bailey (Eds.), Digital language learning and teaching: Research, theory and practice (pp. 143-155). Routledge.
- Pellettieri, J. (2000). Negotiation in cyberspace: The role of chatting in the development of grammatical competence in the virtual foreign language classroom. In M. Warschauer & R. Kern (Eds.), Network-based language teaching: Concepts and practice (pp. 59-86). Cambridge University Press.
- Pineda Hoyos, J. E. (2018). Error correction and repair moves in synchronous learning activities. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15(23), 1-17. https://doi.org/10.1186/s41239-018-0105-2
- Poorebrahim , P., Talebinejad, M. R., & Mazlum, F. (2015). Constructive or obstructive features of teacher talk in Iranian EFL classes. Theory and Practice in Language Studies, 5(4), 729-736. https://doi.org/10.17507/tpls.0504.08
- Sacks, H., Schegloff, E. & Jefferson, G. (1974). A simplest systematics for the organization of turn-taking in conversation. Language, 50(4), 696-735. https://doi.org/10.2307/412243
- Sert, O. (2017). Creating opportunities for L2 learning in a prediction activity. System, 70, 14-25. https://doi.org/10.1016/j.system.2017.08.008
- Sert, O. (2019). Classroom interaction and language teacher education. In S. Walsh & S. Mann (Eds.), The Routledge handbook of English language teacher education (pp. 216-238). Routledge.
- Sert, O., & Seedhouse, P. (2011). Introduction: Conversation analysis in applied linguistics. Novitas-ROYAL, 5(1), 1-14. https://eric.ed.gov/?id=ED529384
- Shamsipour, A., & Allami, H. (2012). Teacher talk and learner Involvement in EFL classroom: The case of Iranian setting. Theory and Practice in Language Studies, 2(11), 2262-2268. https://doi.org/10.4304/tpls.2.11.2262-2268
- Shirazizadeh, M., & Amirfazlian, R. (2019). Grammatical accuracy in L2 writing: comparing different types of electronic corrective feedback. Language Related Research, 10(2), 1-24. magiran.com/p1979205
- Smith, B. (2004). Computer-mediated negotiated interaction and lexical acquisition. Studies in Second Language Acquisition, 26(3), 365-398. https://doi.org/10.1017/S027226310426301X
- Starkey, A. (2020). A review of research exploring teacher preparation for the digital age. Cambridge Journal of Education, 50(1), 37-56. https://doi.org/10.26686/wgtn.13316057.v1
- Stommel, W. J. P., & Molder, H. T. (2015). When technical affordances meet interactional norms: The value of pre-screening in online chat counseling. PsychNology Journal, 13(2-3), 235-258. https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/6930877/PSYCHNOLOGY_JOURNAL_13_2_STOMMEL.pdf
- Walker, K. A., & Koralesky, K. E. (2021). Student and instructor perceptions of engagement after the rapid online transition of teaching due to COVID‐19. Natural Sciences Education, 50(1), 1-10. https://doi.org/10.1002/nse2.20038
- Walsh, S. (2002). Construction or obstruction: teacher talk and learner involvement in the EFL classroom, Language Teaching Research, 6(1), 3-23. https://doi.org/10.1191/1362168802lr095oa
- Walsh, S. (2011). Exploring classroom discourse: Language in action. Routledge.
- Walsh, S., & Li, L. (2013). Conversations as space for learning. International Journal of Applied Linguistics, 23(2), 247-266. https://doi.org/10.1111/ijal.12005
- Ziegler, N., & Mackey, A. (2017). Interactional feedback in synchronous computer-mediated communication: a review of the state of the art. In H. Nassaji & E. Kartchava (Eds.), Corrective feedback in second language learning and teaching: Research, theory, applications, implications (pp. 80-94). Routledge.