نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

گروه زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان اهواز

چکیده

چکیده
هدف از انجام این تحقیق پرداختن به استفاده از راهبردهای عملگرایانه زبان آموزان زبان انگلیسی ایرانی برای انجام عمل درخواست است. طبقه بندی تحلیلی راهبردهای درخواست پیشنهاد شده توسط بلوم-کولکا و اولشتاین (1984) و الگوهای تحقق گفتار بین فرهنگی (CCSARP) راهنمای کد گذاری (Blum-Kulka et al., 1989) جهت بررسی ویژگی های متناظر استراتژیهای عملگرایانه، توسط 22 زبان آموزانگلیسی زبان ایرانی در حد متوسط در اجرای عمل گفتاری درخواستی استفاده گردید. به همین منظور، از طریق انجام این پژوهش توصیفی، گفته‌ها و اظهارات بیان شده توسط شرکت‌کنندگان در هر دو موقعیت غیررسمی و رسمی تحت تکلیف تکمیل گفتمان نوشتاری (WDCT) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصله بیانگر این بود که از بین چند راهبرد درخواست طبقه ‌بندی شده توسط 1984) Blum-Kulka & (Olshtain ، زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی اغلب از پرس و جو مقدماتی به عنوان یک استراتژی " درخواست غیرمستقیم مرسوم " در موقعیت‌های غیررسمی و رسمی استفاده می‌کنند. با این حال، آنها از استراتژی مستقیم بیانیه خواست در زمینه غیررسمی استفاده کردند.

کلید واژه ها
تکلیف تکمیل گفتمان شایستگی عمل گرایانه راهبردهای عمل گرایانه کنش گفتاری درخواست

کلیدواژه‌ها

موضوعات