نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه یزد، یزد

2 گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه یزد

چکیده

علیرغم فراوانی تحقیقات در مورد ارتباط بین باورها و عملکرد معلمان، تحقیقات کمی به بررسی نقش ویژگی‌های فردی معلمان در رابطه بین باورهای معلمان و شیوه‌های بازخورد اصلاحی پرداخته اند. بنابراین، این مطالعه با هدف بررسی تطابق یا عدم تطابق بازخورد اصلاحی شفاهی معلمان با ذهنیت رشد یافته (بازخورد اصلاحی شفاهی) با باورهای آنها انجام شده است. هشت معلم زبان انگلیسی ضمن خدمت با ذهنیت رشدیافته در این مطالعه شرکت کردند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه و مشاهده کلاسی استفاده شد. تجزیه و تحلیل کیفی داده‌ها نشان داد که باورهای معلمان با ذهنیت رشد یافته و شیوه‌های بازخورد اصلاحی شفاهی آنها از نظر زمان‌بندی بازخورد اصلاحی شفاهی همسو هستند. در مورد انواع بازخورد اصلاحی شفاهی، عملکرد معلمان خانم با اعتقادات آنها همسو بود، اما باورهای معلمان آقا با عملکرد آنها ناسازگار بود. با این حال، باورها و عملکرد معلمان در مورد مقدار و فراوانی بازخورد اصلاحی شفاهی ناهماهنگ بود، که می تواند به دلیل عوامل زمینه ای یا محیطی مانند محدودیت زمانی باشد. برداشت ها و پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات