نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

دانشگاه خوارزمی

چکیده

در سال های اخیر، آموزش آنلاین به بخش مهمی از حرفه معلمان تبدیل شده است. علاوه بر این، استدلال شده است که بافت تدریس به طور قابل توجهی در کار معلمان انگلیسی برای مقاصد آکادمیک (EAP) تأثیرگذار است. با وجود این نکات، تحقیقات کمی ساخت هویت معلمان EAP را در بافت آنلاین بررسی کرده است. مطالعه حاضر با بررسی تأثیرات آموزش آنلاین بر ساخت هویت 20 معلم ایرانی EAP به این شکاف در تحقیقات پرداخت. با شرکت کنندگان مصاحبه و تحلیل موضوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها انجام شد. یافته ها نشان داد که آموزش آنلاین بر هویت شخصی، آموزشی و اجتماعی معلمان تأثیر می گذارد. به طور خاص، مشخص شد که معلمان می‌توانند هویت خود را در پرتو چالش‌ها و توانایی‌های تدریس آنلاین بازسازی کنند و هویت‌های جدیدی را اتخاذ کردند که نگرانی‌هایی را در مورد مسئولیت‌های EAP و مربیگری آن‌ها نشان می‌داد. این یافته‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند و راهکارهایی برای مربیان معلمان ارائه می‌شوند تا بتوانند به طور مؤثر به معلمان EAP کمک کنند تا هویت خود را در محیط آنلاین بسازند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات