آ
-
آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت
بررسی اعتبار سازهای آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 9-36]
-
آزمون مهارت زبان انگلیسی
بررسی اعتبار سازهای آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 9-36]
-
آموزش
تقویت ابراز عقیده در نگارش استدلالی فراگیران زبان انگلیسی ازطریق تفکر مباحثهمحور: تلفیقی امیدبخش [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 145-166]
-
آموزش چهرهبهچهره
یادگیری تلفیقی در توسعۀ مهارتهای تولیدی انگلیسی بهعنوان زبان خارجه: اجرای فعالیتهای مبتنی بر شبکه در دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 123-143]
-
آموزش دورۀ متوسطه
برداشت معلمان زبان از یک برنامۀ آموزش زبان: مورد برنامۀ اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستانها [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 101-122]
-
آموزش زبان انگلیسی
تندیسگری مواد آموزشی زبان انگلیسی: خودپژوهی روایی یک طراح مواد آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 201-225]
-
آیینهای اخلاقی
تحلیل انتقادی منشور اخلاق حرفهای مترجمان ایران: موردی برای بازنگری [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 61-80]
ا
-
ابراز عقیده
تقویت ابراز عقیده در نگارش استدلالی فراگیران زبان انگلیسی ازطریق تفکر مباحثهمحور: تلفیقی امیدبخش [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 145-166]
-
اثباتگرایی
سلطۀ اثباتگرایی در نوشتار دانشگاهی پژوهشگران حوزۀ زبانشناسی کاربردی ایران: رویکرد انتقادیِ پیکرهبنیاد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 167-186]
-
اخلاق
تحلیل انتقادی منشور اخلاق حرفهای مترجمان ایران: موردی برای بازنگری [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 61-80]
-
اخلاق ترجمه
تحلیل انتقادی منشور اخلاق حرفهای مترجمان ایران: موردی برای بازنگری [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 61-80]
-
اخلاق مترجم
تحلیل انتقادی منشور اخلاق حرفهای مترجمان ایران: موردی برای بازنگری [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 61-80]
-
ادغام فناوری
تأثیر یک دورۀ آموزشی برخط (آنلاین) پیشرفت حرفهای بر دانش محتوایی آموزشی فناورانۀ معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 59-86]
-
ارزیابی برنامه
برداشت معلمان زبان از یک برنامۀ آموزش زبان: مورد برنامۀ اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستانها [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 101-122]
-
ارزیابی پویا
مدلهای ارزیابی پویای موثر در فراگیری همآیندهای واژگانی انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 239-259]
-
ارزیابی پویای گروهی
مدلهای ارزیابی پویای موثر در فراگیری همآیندهای واژگانی انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 239-259]
-
ارزیابی زبان
بررسی اعتبار سازهای آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 9-36]
-
استرس معلم
مصونیت درمیان معلمهای زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 211-238]
-
اعتبار سازهای
بررسی اعتبار سازهای آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 9-36]
-
انگیزۀ معلم
مصونیت درمیان معلمهای زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 211-238]
ب
-
بازخورد اصلاحی نوشتاری
باورها و شیوههای مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در مورد بازخورد اصلاحی نوشتاری با تمرکز بر تجربۀ آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 247-271]
-
بازیابی نوشتاری واژگان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
پیشبینی توانایی بازیابی نوشتاری واژگان ازطریق راهبردهای شناختی و فراشناحتی خودنظمبخشی در فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 9-26]
-
باورها
مطالعۀ پدیدارشناختی کلاس زبان انگلیسیِ موثر از دیدگاه زبانآموزان ایرانی در سطح دانشگاهی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 27-58]
-
باورها
باورها و شیوههای مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در مورد بازخورد اصلاحی نوشتاری با تمرکز بر تجربۀ آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 247-271]
-
برنامۀ تغییر در آموزش زبان انگلیسی
برداشت معلمان زبان از یک برنامۀ آموزش زبان: مورد برنامۀ اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستانها [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 101-122]
-
به حاشیه رانده شدن زبان فارسی
پژوهش قومنگارانۀ آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسۀ سفارت هند در ایران: درحاشیهقرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 37-60]
پ
-
پریشانی روانشناختی
بررسی رابطۀ میان فرسودگی شغلی، ویژگیهای شخصیتی و پریشانی روانشناختی در میان مدرسان ایرانی زبان انگلیسی: پژوهشی ترکیبی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 175-199]
-
پژوهش روایی
تندیسگری مواد آموزشی زبان انگلیسی: خودپژوهی روایی یک طراح مواد آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 201-225]
-
پژوهش قومنگارانه
پژوهش قومنگارانۀ آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسۀ سفارت هند در ایران: درحاشیهقرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 37-60]
-
پیچیدگی نحوی
یادگیری تلفیقی در توسعۀ مهارتهای تولیدی انگلیسی بهعنوان زبان خارجه: اجرای فعالیتهای مبتنی بر شبکه در دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 123-143]
-
پیشرفت تحصیلی
بررسی تأثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبانآموزان ایرانیِ زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 87-104]
ت
-
تجربه
مطالعۀ پدیدارشناختی کلاس زبان انگلیسیِ موثر از دیدگاه زبانآموزان ایرانی در سطح دانشگاهی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 27-58]
-
تجربه
باورها و شیوههای مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در مورد بازخورد اصلاحی نوشتاری با تمرکز بر تجربۀ آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 247-271]
-
تجربۀ تدریس
بررسی رابطۀ میان فرسودگی شغلی، ویژگیهای شخصیتی و پریشانی روانشناختی در میان مدرسان ایرانی زبان انگلیسی: پژوهشی ترکیبی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 175-199]
-
تجربۀ یادگیری با مداخلۀ فشرده
مدلهای ارزیابی پویای موثر در فراگیری همآیندهای واژگانی انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 239-259]
-
تحلیل عاملی
بررسی اعتبار سازهای آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 9-36]
-
تدوین مطالب درسی
تندیسگری مواد آموزشی زبان انگلیسی: خودپژوهی روایی یک طراح مواد آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 201-225]
-
تراکم واژگانی
یادگیری تلفیقی در توسعۀ مهارتهای تولیدی انگلیسی بهعنوان زبان خارجه: اجرای فعالیتهای مبتنی بر شبکه در دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 123-143]
-
تعدیلکنندههای داخلی و خارجی
تنوع کاربردشناختی زبان در درخواستهای الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان:
نگاهی به درجۀ تحمیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 105-126]
-
تعدیلهای بیرونی
تأثیر آموزش مبتنی بر طبقهبندی بلوم بر عملکرد فراگیران ایرانیِ زبان انگلیسی در استفاده از تعدیلهای درونی و بیرونی در کنش گفتاری درخواست [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 273-297]
-
تعدیلهای درونی
تأثیر آموزش مبتنی بر طبقهبندی بلوم بر عملکرد فراگیران ایرانیِ زبان انگلیسی در استفاده از تعدیلهای درونی و بیرونی در کنش گفتاری درخواست [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 273-297]
-
تفاوت های فردی
بررسی تأثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبانآموزان ایرانیِ زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 87-104]
-
تفکر گفتوگومحور
تقویت ابراز عقیده در نگارش استدلالی فراگیران زبان انگلیسی ازطریق تفکر مباحثهمحور: تلفیقی امیدبخش [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 145-166]
-
تنوع واژگانی
یادگیری تلفیقی در توسعۀ مهارتهای تولیدی انگلیسی بهعنوان زبان خارجه: اجرای فعالیتهای مبتنی بر شبکه در دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 123-143]
-
توسعه حرفه ای برخط مدرس
تأثیر یک دورۀ آموزشی برخط (آنلاین) پیشرفت حرفهای بر دانش محتوایی آموزشی فناورانۀ معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 59-86]
ح
-
حوزۀ شناختی
تأثیر محورهای افقی و عمودی بر یادگیری واژگان در زبانآموزان ایرانی با در نظر گرفتن سطوح حوزۀ شناختی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 127-147]
خ
-
خواندن و درک مطلب
یادگیری به روش حل مسأله و تأثیر آن بر میزان درگیری تحصیلی و خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 149-174]
-
خودپژوهی
تندیسگری مواد آموزشی زبان انگلیسی: خودپژوهی روایی یک طراح مواد آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 201-225]
-
خودکارآمدی
بررسی تأثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبانآموزان ایرانیِ زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 87-104]
-
خودنظمبخشی
پیشبینی توانایی بازیابی نوشتاری واژگان ازطریق راهبردهای شناختی و فراشناحتی خودنظمبخشی در فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 9-26]
د
-
دانش محتوایی آموزشی فناورانه
تأثیر یک دورۀ آموزشی برخط (آنلاین) پیشرفت حرفهای بر دانش محتوایی آموزشی فناورانۀ معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 59-86]
-
دانش منظورشناختی زبان دوم
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
درجۀ تحمیل
تنوع کاربردشناختی زبان در درخواستهای الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان:
نگاهی به درجۀ تحمیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 105-126]
-
درخواستهای الکترونیکی
تنوع کاربردشناختی زبان در درخواستهای الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان:
نگاهی به درجۀ تحمیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 105-126]
-
درگیری تحصیلی
یادگیری به روش حل مسأله و تأثیر آن بر میزان درگیری تحصیلی و خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 149-174]
-
دستور دیداری
معناسازی در نقاشی کودکان بهعنوان جلوهای از توانش سواد دیداری ایشان [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 227-245]
-
دیدگاهها
مطالعۀ پدیدارشناختی کلاس زبان انگلیسیِ موثر از دیدگاه زبانآموزان ایرانی در سطح دانشگاهی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 27-58]
ر
-
راهبردهای شناختی
پیشبینی توانایی بازیابی نوشتاری واژگان ازطریق راهبردهای شناختی و فراشناحتی خودنظمبخشی در فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 9-26]
-
راهبردهای فراشناختی
پیشبینی توانایی بازیابی نوشتاری واژگان ازطریق راهبردهای شناختی و فراشناحتی خودنظمبخشی در فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 9-26]
-
رویکرد ارتباطی آموزش زبان
برداشت معلمان زبان از یک برنامۀ آموزش زبان: مورد برنامۀ اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستانها [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 101-122]
-
رویکرد انتقادی پیکرهبنیاد
سلطۀ اثباتگرایی در نوشتار دانشگاهی پژوهشگران حوزۀ زبانشناسی کاربردی ایران: رویکرد انتقادیِ پیکرهبنیاد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 167-186]
ز
-
زبانآموزان
تأثیر محورهای افقی و عمودی بر یادگیری واژگان در زبانآموزان ایرانی با در نظر گرفتن سطوح حوزۀ شناختی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 127-147]
-
زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
مدل تبیینی بهعنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: برداشت زبانآموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 261-286]
س
-
سبک اجتنابی
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
سبک اطلاعی
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
سبکهای پردازش هویت
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
سبک هنجاری
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
سبک یادگیری
بررسی تأثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبانآموزان ایرانیِ زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 87-104]
-
سلطه
سلطۀ اثباتگرایی در نوشتار دانشگاهی پژوهشگران حوزۀ زبانشناسی کاربردی ایران: رویکرد انتقادیِ پیکرهبنیاد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 167-186]
-
سواد دیداری
معناسازی در نقاشی کودکان بهعنوان جلوهای از توانش سواد دیداری ایشان [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 227-245]
-
سیطره زبان انگلیسی
پژوهش قومنگارانۀ آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسۀ سفارت هند در ایران: درحاشیهقرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 37-60]
ش
-
شبکههای اجتماعی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان
خارجی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 81-100]
-
شناخت
مدل تبیینی بهعنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: برداشت زبانآموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 261-286]
-
شیوه
باورها و شیوههای مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در مورد بازخورد اصلاحی نوشتاری با تمرکز بر تجربۀ آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 247-271]
ط
-
طبقهبندی بلوم
تأثیر آموزش مبتنی بر طبقهبندی بلوم بر عملکرد فراگیران ایرانیِ زبان انگلیسی در استفاده از تعدیلهای درونی و بیرونی در کنش گفتاری درخواست [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 273-297]
ع
-
عملکرد گفتاری
مدل تبیینی بهعنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: برداشت زبانآموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 261-286]
-
عملکرد منظورشناختی
سبکهای پردازش هویت بهعنوان پیشبینیکنندۀ دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنشهای کلامی متداول در زبان انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 187-209]
-
عملکرد نوشتاری
مدل تبیینی بهعنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: برداشت زبانآموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 261-286]
-
عوامل موثر
پژوهش قومنگارانۀ آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسۀ سفارت هند در ایران: درحاشیهقرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 37-60]
ف
-
فراگیران
مطالعۀ پدیدارشناختی کلاس زبان انگلیسیِ موثر از دیدگاه زبانآموزان ایرانی در سطح دانشگاهی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 27-58]
-
فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
بررسی تأثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبانآموزان ایرانیِ زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 87-104]
-
فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
تقویت ابراز عقیده در نگارش استدلالی فراگیران زبان انگلیسی ازطریق تفکر مباحثهمحور: تلفیقی امیدبخش [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 145-166]
-
فرسودگی شغلی
بررسی رابطۀ میان فرسودگی شغلی، ویژگیهای شخصیتی و پریشانی روانشناختی در میان مدرسان ایرانی زبان انگلیسی: پژوهشی ترکیبی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 175-199]
-
فناوری آموزشی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان
خارجی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 81-100]
-
فناوری آموزشی
تأثیر یک دورۀ آموزشی برخط (آنلاین) پیشرفت حرفهای بر دانش محتوایی آموزشی فناورانۀ معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 59-86]
ک
-
کاربردشناسی بینزبانی
تأثیر آموزش مبتنی بر طبقهبندی بلوم بر عملکرد فراگیران ایرانیِ زبان انگلیسی در استفاده از تعدیلهای درونی و بیرونی در کنش گفتاری درخواست [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 273-297]
-
کاربردشناسی زبان
تنوع کاربردشناختی زبان در درخواستهای الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان:
نگاهی به درجۀ تحمیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 105-126]
-
کلاس زبان
مطالعۀ پدیدارشناختی کلاس زبان انگلیسیِ موثر از دیدگاه زبانآموزان ایرانی در سطح دانشگاهی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 27-58]
-
کنش گفتاری درخواست
تأثیر آموزش مبتنی بر طبقهبندی بلوم بر عملکرد فراگیران ایرانیِ زبان انگلیسی در استفاده از تعدیلهای درونی و بیرونی در کنش گفتاری درخواست [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 273-297]
-
کنشهای گفتاری
تنوع کاربردشناختی زبان در درخواستهای الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان:
نگاهی به درجۀ تحمیل [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 105-126]
گ
-
گروه محدود واتسآپی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان
خارجی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 81-100]
-
گروه معمولی واتسآپی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان
خارجی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 81-100]
-
گفتمان هژمونیک
سلطۀ اثباتگرایی در نوشتار دانشگاهی پژوهشگران حوزۀ زبانشناسی کاربردی ایران: رویکرد انتقادیِ پیکرهبنیاد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 167-186]
م
-
محور افقی
تأثیر محورهای افقی و عمودی بر یادگیری واژگان در زبانآموزان ایرانی با در نظر گرفتن سطوح حوزۀ شناختی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 127-147]
-
محور عمودی
تأثیر محورهای افقی و عمودی بر یادگیری واژگان در زبانآموزان ایرانی با در نظر گرفتن سطوح حوزۀ شناختی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 127-147]
-
مدرسان
باورها و شیوههای مدرسان ایرانی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در مورد بازخورد اصلاحی نوشتاری با تمرکز بر تجربۀ آموزشی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 247-271]
-
مدرسان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
بررسی رابطۀ میان فرسودگی شغلی، ویژگیهای شخصیتی و پریشانی روانشناختی در میان مدرسان ایرانی زبان انگلیسی: پژوهشی ترکیبی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 175-199]
-
مدرسه سفارت هند در ایران
پژوهش قومنگارانۀ آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسۀ سفارت هند در ایران: درحاشیهقرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 37-60]
-
مدل تبیینی
مدل تبیینی بهعنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: برداشت زبانآموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 261-286]
-
مدل یادگیری خودنظمیافته
پیشبینی توانایی بازیابی نوشتاری واژگان ازطریق راهبردهای شناختی و فراشناحتی خودنظمبخشی در فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 9-26]
-
مصونیت معلم زبان
مصونیت درمیان معلمهای زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 211-238]
-
معلمهای ایرانیِ زبان انگلیسی
مصونیت درمیان معلمهای زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 211-238]
-
معناسازی
معناسازی در نقاشی کودکان بهعنوان جلوهای از توانش سواد دیداری ایشان [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 227-245]
-
معنای بافتی
معناسازی در نقاشی کودکان بهعنوان جلوهای از توانش سواد دیداری ایشان [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 227-245]
-
منشور اخلاق حرفهای
تحلیل انتقادی منشور اخلاق حرفهای مترجمان ایران: موردی برای بازنگری [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 61-80]
-
مهارتهای نوشتاری
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان
خارجی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 81-100]
-
مهندسی آموزش
تأثیر یک دورۀ آموزشی برخط (آنلاین) پیشرفت حرفهای بر دانش محتوایی آموزشی فناورانۀ معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 59-86]
-
مولفههای تغییر
برداشت معلمان زبان از یک برنامۀ آموزش زبان: مورد برنامۀ اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستانها [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 101-122]
ن
-
نقاشی
معناسازی در نقاشی کودکان بهعنوان جلوهای از توانش سواد دیداری ایشان [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 227-245]
-
نگارش
تقویت ابراز عقیده در نگارش استدلالی فراگیران زبان انگلیسی ازطریق تفکر مباحثهمحور: تلفیقی امیدبخش [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 145-166]
-
نگارش دانشگاهی
سلطۀ اثباتگرایی در نوشتار دانشگاهی پژوهشگران حوزۀ زبانشناسی کاربردی ایران: رویکرد انتقادیِ پیکرهبنیاد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 167-186]
-
نوع مصونیت
مصونیت درمیان معلمهای زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 211-238]
و
-
ویژگیهای شخصیتی
بررسی رابطۀ میان فرسودگی شغلی، ویژگیهای شخصیتی و پریشانی روانشناختی در میان مدرسان ایرانی زبان انگلیسی: پژوهشی ترکیبی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 175-199]
ه
-
همآیندهای واژگانی
مدلهای ارزیابی پویای موثر در فراگیری همآیندهای واژگانی انگلیسی [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 239-259]
-
همکاری
یادگیری به روش حل مسأله و تأثیر آن بر میزان درگیری تحصیلی و خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 149-174]
ی
-
یادگیری به روش حل مسأله
یادگیری به روش حل مسأله و تأثیر آن بر میزان درگیری تحصیلی و خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 149-174]
-
یادگیری تلفیقی
یادگیری تلفیقی در توسعۀ مهارتهای تولیدی انگلیسی بهعنوان زبان خارجه: اجرای فعالیتهای مبتنی بر شبکه در دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1399، صفحه 123-143]
-
یادگیری خود-محور
یادگیری به روش حل مسأله و تأثیر آن بر میزان درگیری تحصیلی و خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 149-174]
-
یادگیری واژگان
تأثیر محورهای افقی و عمودی بر یادگیری واژگان در زبانآموزان ایرانی با در نظر گرفتن سطوح حوزۀ شناختی [دوره 4، شماره 1، 1399، صفحه 127-147]